Tania naprawa samochodu - czy to możliwe?

odą. Tak samo, jak zajmujemy się chociażby własną garderobą, tak powinniśmy również dbać o nasze samochody, ponieważ one także często ulegają awariom, a niewłaściwe użytkowanie i brak przeglądów mogą skończyć się dla nas bardzo źl

Tania naprawa samochodu - czy to możliwe?

Ciesz się sprawnym autem na dłużej

Często dbamy o własne domy, o nasze zdrowie oraz o lepszy wygląd, ponieważ wiemy, że tylko w ten sposób będziemy mogli cieszyć się komfortem i wygodą. Tak samo, jak zajmujemy się chociażby własną garderobą, tak powinniśmy również dbać o nasze samochody, ponieważ one także często ulegają awariom, a niewłaściwe użytkowanie i brak przeglądów mogą skończyć się dla nas bardzo źle. Nie dbając o samochód zmniejszamy swoje bezpieczeństwo na drodze, a także narażamy się na wysokie koszty poważnych napraw, których każdy z nas wolałby uniknąć. Zamiast więc borykać się z problemami, lepiej im zapobiegać, a do tego wystarczą regularne przeglądy i kontrole stanu naszych samochodów. Warto poświęcić im sporo uwagi i podejść do nich odpowiedzialnie.


Wikipedia o szyberdachach

Szyberdach (ang. sunroof, w autobusach: roof hatch) ? rodzaj okna zainstalowanego w dachu samochodu.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, nazwa nie ma nic wspólnego z szybą, tylko z "szybrem" (niem. Schieber (wym.: sziba) ? suwak; schieben ? przesunąć, spychać), czyli rodzajem uchylanej klapy. Szyberdach może być uchylany do góry lub przesuwany ku tyłowi samochodu, może także łączyć obie te funkcje. Szyberdach ułatwia wietrzenie pojazdu. Bardzo przydatny, gdy w upalny dzień zostawiamy auto na parkingu. Dzięki wymianie powietrza, temperatura w środku jest niższa niż w autach bez wentylacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szyberdach


Konstrukcja wału korbowego

Budowa wału korbowego

Czopy główne
Czopy korbowe
Przeciwciężar
Tarcza koła zamachowego
Ramię wykorbienia ? łączące czopy

Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych. Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone). Wały silników największych (zob. silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku.

Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy