Coś dla inżynierów i pasjonatów mechaniki

ny budowlane. W ramach leasingu możemy zapewnić sobie korzystanie z maszyny przez okres jaki nas interesuje, płacąc jedynie określoną w umowie miesięczną opłatę, która ma pokryć użytkowanie maszyny i wszystko co się z nim wiąże, w

Coś dla inżynierów i pasjonatów mechaniki

Leasing na finansowanie maszyn

Leasing to doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto nie ma wystarczających środków na sfinansowanie zakupu takiego sprzętu, jakim są maszyny budowlane. W ramach leasingu możemy zapewnić sobie korzystanie z maszyny przez okres jaki nas interesuje, płacąc jedynie określoną w umowie miesięczną opłatę, która ma pokryć użytkowanie maszyny i wszystko co się z nim wiąże, w tym między innymi tego typu kwestie jak modernizacja czy naprawa maszyn budowlanych. Są to w praktyce działania, które wynikają z bieżącej eksploatacji maszyny i w związku z tym są nieuchronne, dlatego warto wybrać takie rozwiązanie, które zapewni nam możliwość ich finansowania. Leasing jest jednym z nich.


Czym są napędzane maszyny?

Każda maszyna samobieżna musi mieć jakieś zasilanie, musi mieć jakiś własny, samodzielny napęd.

Do tego celu na ogół używane są silniki spalinowe. Maszyny napędzane silnikami elektrycznymi zasilane bateriami stanowią rzadkość, z reguły są to lekkie maszyny.

Większość maszyn budowlanych - zwłaszcza tych ciężkich - zasilana jest silnikiem wysokoprężnym czyli silnikiem diesla. Część maszyn napędzana jest silnikami benzynowymi zasilanymi różnymi benzynami lub gazem LPG - np wózki widłowe często jeżdżą na gaz.


Jakie auto kupić?

Jaki samochód będzie dobry dla początkującego kierowcy? To pytanie, na które nie ma łatwej odpowiedzi. No bo to zależy, w dużej mierze od budżetu. Jeśli nie musimy się zbytnio ograniczać finansowo, to najlepszy będzie samochód z salony klasy B lub C. Takie auta są nowoczesne i bezpieczne (mają poduszki powietrzne, kurtyny, kontrolę trakcji, ABS, itp.), nie są zbyt dużo, więc łatwiej nimi manewrować, są też oszczędne w kwestii użycia paliwa.

Ale mało kto może sobie pozwolić na nowy samochód, zwłaszcza na start. Z pewnością lepiej nie kupować starego, sportowego samochodu. Mają takie pojazdy swój klimat, ale ich utrzymanie nie jest tanie. Do tego wymagają większych umiejętności kierowcy. Nie wspominając o koszcie ubezpieczenia auta z wielolitrażowym silnikiem.

Z używanych samochodów najlepiej kupić auta klasy B lub C, lepiej jest celować w modele nie starsze niż 10 lat. Są już przyzwoicie wyposażone - mają ABS w standardzie, często nawet poduszki powietrzne. Mają małe silniki dzięki czemu nie palą zbyt dużo, a ubezpieczenie nie będzie takie drogie. Ewentualne koszty napraw nie będą kosmiczne, bo części do takich samochodów są niedrogie (w porównaniu np. ze starym BMW).

Czasem warto zejść z ambicji. To, że samochód jest tani w zakupie, nie znaczy, że będzie tani w utrzymaniu. Trzeba wziąć pod uwagę koszty ubezpieczenia, paliwa i napraw. Dlatego lepiej wydać więcej na zakup samochodu niższej klasy, ale nowszego, niż na przykład na starą limuzynę. To po prostu nie są samochody dla poczatkującego kierowcy.