Respondenci studia cati
Studio cati jest jednym z ośrodków badań opinii publicznej. Zleceniodawcami badań ankietowych wykonywanych przez cati są właściciele różnych firm, którzy chcą poznać, w jaki sposób potrafią współpracować ze sobą ich pracownicy oraz, w jaki sposób oceniana jest ich praca wśród klientów przedsiębiorstwa.
Z drugiej strony zleceniodawcami cati są dyrektorzy różnych ośrodków medycznych, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób oceniana jest praca ich lekarzy. Respondentami badań cati są osoby, które zgadzają się na udzielanie wywiadów telefonicznych i dostają za to wynagrodzenie oraz użytkownicy telefonów pasujący profilem do przeprowadzanego właśnie badania. Ze studiem cati mogą współpracować informatycy, ankieterzy oraz studenci socjologii.
SIM- System informacji marketingowych
System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.
System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych
Respondenci studia badań cati
Studio badań cati zajmuje się przeprowadzaniem badań ankietowych wśród wybranej przez siebie grupy respondentów. Pracownicy studia badań cati przeprowadzają głównie badania telefoniczne, chociaż na zlecenie swoich klientów mogą przeprowadzać również inne rodzaje badań.
Dlatego w studiu badań cati zatrudnieni są socjologowie i telefoniści, a także komputerowcy i analitycy. Posiadają oni pewną grupę respondentów, którzy zgadzają się na udzielanie wywiadów telefonicznych, a oprócz tego starają się znajdować dodatkowe osoby chętne do przeprowadzenia badania wśród osób posiadających określony profil pasujący do rodzaju przeprowadzanego badania. Zatrudnieni przez cati respondenci o nowych badaniach dowiadują się w sposób telefoniczny lub za sprawą poczty email.